Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kočičí láska

Dlouho jsem svou hlavu zaměstnávala myšlenkou, zda kočka jakožto domestikovaná divoká šelma dokáže člověku projevit lásku. 

Jako minci převalující mezi prsty i já jsem převalovala v hlavě stále dokola jednu jedinou otázku "dokáže kočka milovat?"
Řadu let jsem se potýkala s nepochopenou šelmou, kterou jsme doma chovali. Byla přinesena z útulku ve věku ani ne dvou měsíců, malé nevinné koťátko, které se neustále krčilo v koutě. 
Z koťátka se stala dospělá kočka a svou divokou stránku nám začala pekelně projevovat. 
Mohli jsme pro ni udělat cokoliv - nové škrabadlo, změna stravy, změna bedýnky, nechávali jsme ji ulehat kde sama chtěla, neprovokovali jsme ji ničím a nikým i přesto tato zuřivá bestie s nevinnýma očima útočila po kom se jen dalo, prskala, syčela, zarývala drápy do čerstvě oholených nohou a své zuby do kousku odhalené kůže kdykoliv byla příležitost. 
No tak jsme si na takovou kočičku zvykly, nechali se šikanovat, návštěvy jsme domů nezvali - protože to vždy dopadlo stějně. 
Čas plynul stále dál a dál, já urostla do věku kdy jsem se odloučila od mamahotelu a začala žít se svým přítelem. Nečekaně jako blesk z čistého nebe se v našich hlavách vyrojila myšlenka na to si pořídit zvíře, já svým zvučným šmoulím hlasem - jak jej můj partner s oblibou nazývá, jsem protestovala proti tomu si domů přitáhnout kočku. Pes byl jasná volba. Ale jaký pes? Já jsem zastáncem toho, že pes není pes pokud to není pořádný "řízek", přiznávám mám obrovskou slabost pro tzv. "bojová/lovecká plemena", načež můj partner těchto ras zastáncem není, on raději takové ty malé smetáčky co se motají kolem nohou, jen leží na gauči, mazlí se a nepotřebují zvláštní péči. Problém byl na světě, zvíře by vybráno bylo, ale rasa bohužel nikoliv. 
Nechali jsme tedy toto rozhodnutí chvíli u ledu. V té době jsem jezdila na školení daleko od domova, když jednoho krásného školícího se rána mi bzučí telefon, v něm natěšený mužský hlas oznamující mi, že si konečně vybral - chtěl by takovou tu "whiskas kočku" a jelikož jsem ve městě, kde je nabízejí, že se na ně mám zajet podívat. 
Což o to, pro mne to problém nebyl, já měla celé odpoledne volno, takže ze zvědavosti jsem jela. Přijela jsem do domu manželského páru o rozloze +/- 4+1, v téměř každé místnosti tohoto domu byl vrh jinak odrostlých koček. V jednom pokoji byly koťátka už k výdeji - stáří 3 měsíce, v dalším byly o měsíc mladší a v tom posledním čerstvý vrh kocourků "whiskas". Paní se zdála být velmi znalá, přesvědčívá a já se slušným vychováním jsem u nich zkysla téměř do 22 hodiny večerní. Nejspíše si mysleli, že takový nějaký citový nátlak a kdo ví co to tam na mě zkoušeli, dopomůže k tomu abych si kotě rozhodně vybrala pouze u nich - opak byl pravdou, tyhle nátlaky velmi dobře znám, tudíž když začnu mít podezření, semknu hlavu i uši a je to pro mne konečná. 
Tady tedy rozhodně pšenka nepokvete, navíc za kočičku na mazlíčka, chtěli takovou částku, že bychom dřeli nouzi s bídou ještě 2 měsíce. 
Ze školení jsem přijela domů ve čtvrtek večer, takže jsme téma kočička nechali plavat, ale páteční nástup do práce byl velmi zlomový. 
Celodenní bombardování odkazů z okolí našeho bydliště, kde nabízeli kočičky - tak jsme na jeden inzerát za druhým odpovídali, po několika neuspěších jsme konečně narazili na paní, která měla doma poslední mramorovanou a modrou kočičku. Ano bereme! - Přítel rozhodl za nás oba. Já byla ještě stále v takovém delíriu, co když to bude potvora, co když bude stejná jako ta předchozí, kterou jsme měli u mámy... co když, co když ..... Tímto strachem jsem se nechala ovládat do doby, než jsme přijeli před dům majitelky posledních dvou koček. 
Otevřela, s úsměvem nás přivítala ale smutným hlasem dodala "asi mě zabijete, ale ten mramorovaný je kocour". My oba dva unešeni z koťátek jsme nejspíše ani nevnímali a beztak bychom si vybrali naši modrou krásku, která nám doma dělá radost už 2hý rok. 
Kočičku jsme sbalili do přepravky, ani nemrkla ani necekla, byla hravá, živá, netesknila po mamince - hotová Robinsonka. První den v novém bytě byl pro ni jako vstup do říše za zrcadlem, zkoumala co se dalo, ale i přesto když jsme ulehli ke spánku, kočička se schovala za gauč, kde si udělala své útočistě. 
V noci jsem se vzbudila, nedalo mi to, kočičku jsem musela zkontrolovat, ona pořád zalezlá za gaučem, tak jsem ji vytáhla - položila mezi nás do postele a tak zůstala až do rána. Od té doby je pro ni spát v posteli s námi samozřejmostí. 
Bylo to úplně něco jiného, než to co jsem znala, měla jsem úžasného mazlíčka, který mi usínal a do dnes usíná v náručí, spí na mě, doprovází mě na každém kroku, když se zavřu do nějaké místnosti a otevřu až mi se chce, tak už stojí za dveřmi a vynadá mi - co si to jako dovoluji zavírat dveře. 
Je to překrásné. 
Čas plynul i nadále a my se rozhodli, že k naši modré krásce pořídíme společnici. Tentokrát padl výběr na mě, tudíž jsem se rozhodla pro "hadrovou panenku". 
Obě si na sebe velmi rychle zvykly i když s novou tvářičkou to bylo úplně jinak, než se starší sestrou. 
Panenka byla plačtivá, žadonila o pozornost, sténala pro maminku, bála se všeho, ze záchodku jsme museli odstranit horní výko, jelikož když si do něj vlezla plakala.
Nebojte, vše zdárně za podpory starší ségry zvládla, během týdne se na vše aklimatizovala a byla perfektním společníkem pro naši modrou krásku a plnohodnotný člen naši rodinky. 
Po měsíci co jsme měli doma nové koťátko se konečně začala mazlit, tulit a hlavně přešlapovat na nás - tudíž jsme konečně dostali pravou kočičí lásku. 

Teď je tomu rok co máme doma druhou kočičku a musím říct, že obě jsou úžasné. Tolik lásky, které se nám od nich dostává to snad není ani možné. Je pravdou, že kočka není pes a nedojde na jakékoliv zavolání se pomazlit - z toho je přítel trochu rozmrzelý, protože leží na gaučí a volá na kočky "přijďte mi dát trochu té kočičí lásky" a ony na něj směle prdí. hh :-) 
Ale když se pak rozhodnou vám té lásky trochu dát, je to až opojně uspokojivé, když předoucí tvoreček přešlapující na hrudi svého paníčka, dožadující se lásky, pohlazení a místečka k ulehnutí k vám přijde a sám to opravdu úpřímně chce. 
Taková jest moje zkrácená verze toho jak jsem dospěla k tomu, že i kočky dokážou milovat. Špatná zkušenost, taky zkušenost, ale je dobré se i od takové zkušenosti odprostit a znovu do toho jít, protože pak na vás může čekat velmi milé překvapení. 
>>na závěr vás chci opět upozornit, že psaní je pro mě spíše uvolnění a relax, nedělám to profesionálně, ani nestuduji žurnalistiku - tudíž se může stát, že nehledím na správný slovosled, skladbu vět, nebo, že se mi sem tam vloudí nějaká pravopisná chyba, mým účelem a cílem je spíše lidi pobavit a nechat je si jen tak něco na odreagování počíst<<

kočičí láska

 

Autor: Gabriela Tomanová | neděle 10.1.2016 20:13 | karma článku: 15,84 | přečteno: 502x
  • Další články autora

Gabriela Tomanová

A už v tom zase lítáme…

Z vlastní pozorovací zkušenosti, jsem si všimla takového malého nešvaru... Každý „obyč“ člověk, jako já, obzvlášť, když je to máma v dnešní době, tak má „potřebu“ si neustále stěžovat a sdělovat své životní neduhy s dítětem...

7.5.2018 v 13:29 | Karma: 12,21 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Gabriela Tomanová

Bio, bezlepko, 100% výchova, 100% matka i dítě

Jsem mámou už přes rok, řeknu vám, "facebooková sekta matek" mě pomalu, ale jistě degraduje na pohrdání a nechuť, se jim (matkám) vůbec rovnat, nebo přiblížit.

9.2.2017 v 22:56 | Karma: 40,80 | Přečteno: 3826x | Diskuse| Osobní

Gabriela Tomanová

Mama Deniček, GG Deníček a Kočičí láska

Tak jo! uznávám, mateřská dovolená, není takové lehárko, jak jsem si doposud myslela. Stěhování? Žádný problém přeci, proč každý "mrčí" že by raději vyhořel... Z počátku jsem nechápala... A co na to vše moje chlupaté kočičí lásky?

17.8.2016 v 11:05 | Karma: 20,11 | Přečteno: 498x | Diskuse| Osobní

Gabriela Tomanová

GG Deníček

vyčerpaná, unavená, ale stále s úsměvem na rtech. Aneb jak zvládat dítě, domácnost, stěhování, práci, muže a přátelé?

5.8.2016 v 9:15 | Karma: 20,00 | Přečteno: 429x | Diskuse| Osobní

Gabriela Tomanová

Legendární filmy - kult nebo pozérství?

Filmy, které se ve své době staly naprostým trhákem, nyní je dokonce nazýváme „klasikou“ zažívají obrovský comeback. Ať už budu hovořit o milovaném i nenáviděném Star Wars, Pánu prstenů, hře o trůny, tak i Pulp Fiction.

12.7.2016 v 15:31 | Karma: 14,72 | Přečteno: 653x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si v Německu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1085x
Vítám vás na svém blogu, především lidi s tolerantní a otevřenou myslí. 
Blog používám již od svých 14 let, ovšem na těchto stránkách jsem od ledna 2016. 
Svůj blog vedu celou řadu let jako svůj osobní/veřejný deníček. 
Články obsahují střípky z mého života, máte jedinečnou možnost se o mě cokoliv dozvědět, následně se občas snažím dělat inventuru ve své hlavě, tudíž jednou za čas mám potřebu provést tzv. "výplach mozku"
Jsem hodně sarkastická, takže mě moc neberte vážně. 
Dělám si ze spousty věcí srandu a tvářím se, že to myslím smrtelně vážně... 
Neočekávejte zde žádné profesionální články, nebo slova zkušeného autora a spisovatele, tím bohužel nejsem. 
Psaní mi dodává jakousi formu uspokojení, baví mě, přináší mi to radost a domnívám se, že je to kvalitně strávený čas. 
Své články píšu formou "vyprávění" takže slovosled, skladby vět jsou volné, tak jak mi myšlenky dopadají na konečky prstů, tak vzejde následný, finální text. 
Mám debilní, sarkastický, "urýpaný" smysl pro humor - dělám si srandu ze sebe i z vás. 

 

Seznam rubrik